توقف صادرات به دلیل موانع دولتی

 توقف صادرات به دلیل موانع دولتی
 توقف صادرات به دلیل موانع دولتی

جهانبخش شکری رئیس هیات مدیره مجتمع جهان فولاد غرب در رابطه با کاهش صادرات محصولات فولادی بیان کرد: شمار زیادی از واحدهای صنعتی در مرزها به دلیل صادرات با کشورهای همسایه ایجاد شدند. اکنون با دریافت تعهد ارزی با ارقام بالاتر از رقم های واقعی صادرات، امکان صادرات از شرکت های سلب شده ... 

جهانبخش شکری رئیس هیات مدیره مجتمع جهان فولاد غرب در رابطه با کاهش صادرات محصولات فولادی بیان کرد: شمار زیادی از واحدهای صنعتی در مرزها به دلیل صادرات با کشورهای همسایه ایجاد شدند. اکنون با دریافت تعهد ارزی با ارقام بالاتر از رقم های واقعی صادرات، امکان صادرات از شرکت های سلب شده است و صادرات آنها تقریبا به صفر رسیده است.

وی در ادامه افزود: ناگفته نماند که همین بخشنامه و تبصره ها نیز موجب ایجاد رانت می شود از جمله عدم تعهد برای بازگشت ارز محموله هایی که کمتر از یک میلیون یورو هستند. با این اقدام، واسطه ها به جای تولیدکنندگان فعال شدند چراکه محصولات را از کارخانه ها خریداری کرده و در قالب محموله های کمتر از یک میلیون یورویی صادر می کنند؛ از این رو تعهدی هم در بازگشت نرخ ارز ندارند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، شکری با اشاره به نقش تولیدکنندگان در اقتصاد کشور بیان کرد: همانطور که می دانیم تولیدکنندگان نقش پررنگ تری در اقتصاد کشور دارند و هر کدام از آنها حداقل برای افراد زیادی بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند و برای گردش سرمایه و پرداخت وام، این پول را به چرخه اقتصاد کشور وارد می کنند. این اقدام دولت بدین معنی است که هرکس نقش بیشتری در اقتصاد دارد، به جای آنکه کار و فعالیتش تسهیل شود، بر مشکلاتش اضافه می گردد.

رئیس هیأت مدیره مجتمع جهان فولاد غرب تصریح کرد: دریافت تعهد ارزی و شروط آن در صورت عدم بازگشت ارز به داخل کشور، موجب شده تا صادرات شرکت ما متوقف شود در صورتی که این شرکت با هدف صادرات در منطقه ارزی ایجاد شده است. دریافت تعهد ارزی هزینه های زیادی را به دنبال دارد و حتی برای اتصال به این بازارهای صادراتی نیز هزینه های زیادی صرف شده که با قطع این ارتباط، بازارها نیز از بین خواهند رفت و رقبا می توانند جایگزین ما باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • رضا
    رضا1397/09/29 - 14:15 پاسخ

    بسیار اقدام خوبی بود. باید جلوی صادرات گرفته شود . مردم ما با این شرایط اقتصادی خودشون به ذخایر ملی احتیاج دارن چرا باید صادر بشه بره برای خارجی ها. جلوی زیاده خواهی این تولیدکنندگان و دلالان هم گرفته بشه. قیمت واقعی میلگرد و آهن خیلی پایین تر از این حرف ها باید نهایتا بشه کیلویی 2100 - 2000 تومان. مردم نخرید پایین تر میاید.

    • حسین
      حسین1397/10/01 - 15:06

      سلام آقا رضا قول میدی بیاد پایین؟